5/10/2015

Review | Hema smartphone h5 wit/zilver


Oke, dit moest ik echt met jullie delen! Toen een tijdje terug mijn Iphone 4 het uiteindelijk begaf, moest ik er toch echt aan gaan geloven. Ik had een nieuwe telefoon nodig! jammer genoeg beschikte ik niet over een berg geld dus ging ik op zoek naar een goedkoper alternatief en al snel kwam ik op deze Hema smartphone uit. Hij beloofde en goede kwaliteit te bieden tegen een relatief goedkope prijs. En niks is minder waar, deze telefoon is super!


De Hema smartphone h5

  • android 4.4 KITKAT besturingssysteem 
  • 5 inch. HD scherm
  • 143.9 mm x 72.2 mm x 7.2 mm (dikte)
  • beeldschermresolutie 1280 x 720 
  • 32 GB geheugen, Waaaaaat?
  • 1 GB werkgeheugen 
  • capaciteit batterij: 2100 mAh
  • 8 megapixel camera met autofocus en led flits 
  • 2 megapixel front camera 
  • dual sim (micro en nano) en dual standby
  • simlockvrij 
  • quad Core 1.3 GHz processor
  • WIFI, GPS en bluetooth
  • inclusief oplader, usb kabel, oordopjes en een screen protector


De Looks


De voorkant lijkt op een Samsung Note 3, de achterkant en het formaat op een Iphone 6 . Het enige waaraan je kunt zien dat deze smartphone geen 'merk' is, is het Hema logo'tje op de achterkant. Dit kun je eventueel makkelijk wegwerken door een hoesje te kopen of een stikker erop te plakken. Ik vind het uiterlijk erg mooi en hij ziet er zeker niet goedkoop uit.



Ik had het niet gedacht maar ik vind de grootte van de telefoon ook erg fijn! Doordat hij zo dun is kun je hem makkelijk vasthouden en is die lekker licht. 


Dan nu de inhoud van deze telefoon, ook erg belangrijk! Ik had een paar eisen voordat ik op zoek ging naar een nieuwe telefoon en dat waren: goede, scherpe camera, een fijn besturingssysteem, veel opslagruimte en een goede batterij. Aan al deze eisen voldoet deze telefoon zeker weten!


De camera 

De camera is mooi helder en ik vind het fijn dat je, in tegenstelling tot de Iphone, veel meer instellingen kunt wijzigen voordat je een foto maakt. Zo kun je spelen met de belichting, toon, scherpte en contrast van een foto. De camera is naar mijn mening even scherp en goed als de Iphone 4s camera. Zeker de voor-camera is erg scherp in vergelijking met de Iphone 4s.

Opslagruimte

De opslagruimte is enorm, 32 GB! Het dubbele vergeleken met mijn oude Iphone 4s. (Op mijn Iphone konden zo'n 4000 foto's en ongeveer 15 apps voordat hij vol raakte.)



Besturingssysteem



Als Iphone gebruiker was ik nog niet bekend met het Android besturingssysteem en ik had gedacht dat ik het helemaal niet fijn zou vinden. Maar het is super makkelijk in gebruik en leert snel aan! Binnen 2 dagen had ik het toch al grotendeels onder de knie.



Batterijduur


De grootste reden dat ik niet meer terug wilde naar Iphone was de batterij duur. Ik had al een paar Iphone's versleten en elke Iphone had batterij problemen. Op het einde moest ik hem wel zo'n 4 keer per dag opladen, en wanneer ik een foto probeerde te maken begaf mijn lieve Iphone het meteen. Daarom ben ik ook zo blij met mijn nieuwe telefoon. Op het einde van de dag is hij nog steeds niet helemaal leeg terwijl ik er overdag veel op zit, filmpjes kijk, internet of aan de blog zit. De telefoon vervangt echt voor een groot deel mijn laptop, zeker omdat hij lekker groot is! 

(Ik ben op internet gaan zoeken en volgens mij heb ik de reden gevonden van de snel leeg gaande Iphone in vergelijking met bijvoorbeeld de Hema Smartphone. Het viel me namelijk meteen op dat het beeldscherm van mijn Hema smartphone niet oplicht wanneer ik een nieuw bericht binnen kreeg. De iphone doet dit wel. En daar zit het hem, Het beeldscherm oplichten kost energie. Aangezien mijn scherm nogal vaak oplichtte door alle groepsgesprekken etc snap ik de snel leeg gaande batterij wel! ) 

Geluid


Dit vind ik het enige minpuntje aan de Hema smartphone. Het geluid is namelijk wat scheller dan ik gewend ben. Dit is wel makkelijk op te lossen door oordopjes of externe boksjes! Aangezien ik dit toch altijd gebruik heb ik er geen problemen mee.



resultaat


Wauw, wat ben ik blij met mijn Hema telefoon. De prijs/kwaliteitsverhouding is meer dan goed en daar ben ik erg blij om. Zo kunnen mensen die ook net even wat minder te besteden hebben toch een goede telefoon kopen. Tot nu toe heb ik er nog niks op aan te merken, maar mocht dit nog veranderen laat ik het zeker weten! De smartphone h5 is te koop in winkels voor € 163 euro en online op www.Hema.nl voor € 163,24. Let op, hier komen online wel nog wat kosten bovenop! Er is trouwens ook nog een hele mooie zwart met donkerblauwe variant verkrijgbaar in zowel de winkel als online.

Edit: Ik moet zeggen dat ik van  te voren dacht dat het niet oplichtende scherm bij een inkomend bericht me zou storen. Maar eigenlijk is het tegendeel gebeurd. Ik merk dat ik veel rustiger ben en niet het idee heb dat ik bij ieder bericht op mijn telefoon moet kijken. Ik snap wel dat mensen dit als nadeel kunnen zien maar ik haal er in dit geval mijn voordeel uit. 

xxx Iris

(Alle foto's uit dit artikel heb ik zelf gemaakt) 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten