6/05/2015

FoodFriday | Broodje Gezond



Een broodje gezond is denk ik toch wel een broodje wat iedereen lekker vind! Maar als je een broodje is de winkel haalt is die vaak door de saus, ham en kaas toch niet zo gezond. Daarom ga ik jullie vandaag een broodje laten zien dat wel lekker gezond is! wil jij weten hoe je hem moet maken? lees dan snel verder!







Wat heb je nodig?
  • een broodje naar keuze, ik gebruik een tarwe broodje van de Lidl
  • komkommer
  • tomaat
  • ei
  • sla
  • runderrookvlees (je mag ook ander mager vlees gebruiken)
  • pan om het ei in de maken
  • mes



Je begint met het koken van het ei. Ik doe altijd gewoon een ei in koud water, die zet ik dan op het vuur. En als het water begint te koken laat ik hem nog 7 minuten zitten. En als het goed is, is het ei geel dan niet meer zacht. Als het ei in de pan zit kun je de tomaat en komkommer al snijden! Snij de komkommer en tomaat gewoon in dunne plakjes! Ik snij altijd wat extra, zodat ik nog wat bij het broodje heb om op te eten!


Als het ei klaar is leg je hem nog een minuutje of 5/6 in koud water! Ondertussen kun je al een stukje sla pakken en 2 plakjes vlees pakken. Ook kun je het broodje al snijden. en tegen die tijd is je eitje wel afgekoeld. Als het ei is afgekoeld hoef je hem allen nog maar te snijden. Daarna kun je alles op je broodje leggen! En opeten! 

Smakelijk!!


xxx Gioia 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten