11/23/2015

Kenia



Het begin van mijn reisdromen en doelen begon in Kenia, 2 jaar geleden vlogen we met z'n 4'tjes naar Afrika en het was zo onwerkelijk en mooi. Ik ben verliefd geworden op deze mooi plek!
Even een mini-samenvatting van de reis. Van de twee weken hebben we 1 week door Kenia gereisd, zijn naar alle wildparken en reservaten geweest en hebben de plaatselijke stammen bezocht. Elke nacht sliepen we in een ander wildpark om 's morgens voor de zon opkwam weer door te trekken naar de volgende overnachtingsplek. De reis van plek naar plek was echt meer dan perfect gewoon, ik heb zo veel gezien en geleerd over de wereld ook. Een wildpark is gewoon zo groot en intens, kun je je gewoon niet voorstellen. We zijn op zoek gegaan naar de Big five (Olifant, buffel, leeuw, neushoorn en luipaard) en hebben ze allemaal gespot haha! Naast de natuur heeft Kenia zo'n prachtige culturen, mensen en gewoontes.

De tweede week zijn we bij een resort gebleven. Wat ook een hele ervaring was, aangezien ik nooit echt verder dan een tentje in Frankrijk kwam (helemaal niks mis mee trouwens :) ). We hebben in deze week vooral gerelaxed, ik heb mijn haar laten vlechten in duizend kleine mini vlechtjes en hebben afgesproken met de plaatselijke bewoners.

De tweede week van onze reis verbleven we bij een Resort die aan dit prachtige strand lag.

Kilimanjaro - de hoogste berg van Afrika, hij wordt gevormd door 3 vulkanen bij elkaar.

 chita


Iedere familie die meereisde met onze reis had zijn eigen jeep. En de hele vakantie werden we rond gereden door dezelfde chaffeur, johnson, hij was echt geweldig leuk. Hij genoot zo van alles wat er gebeurde, ook al had hij als reisleider het al duizend keer gezien. Die man was zo vrolijk en positief, echt mijn levensdoel! 

Deze prachtige leeuwen zaten te kijken naar het heerlijke vlees dat toevallig bezig was aan de grote trek, duizenden gnoe's liepen over de vlakte, op weg naar het volgende wildpark. 



Dit was het meest spectaculaire 'iets' dat ik in mijn leven heb meegemaakt; Toen we rustig door de natuur aan het rijden waren zagen we daar opeens een zebra. Wij hadden zoiets van ''oah ja mooie zebra, zoals alle duizenden die daarachter ook staan''. Nog geen 3 seconden later zien we achter de zebra een leeuw door het gras aankomen. De Zebra ziet de leeuw, begint me toch te sprinten. De leeuwin haar jagers instinct speelt op en ze sprint achter de zebra aan. Ze zet haar klauwen vast in de billen van de zebra. De zebra probeert nog door te rennen maar door het gewicht van de leeuwin die ze aan het kont heeft hangen, valt ze om. De leeuw pakt de zebra bij zijn nek en breekt hem.. Op het moment dat dit gebeurde zaten wij ongeveer 8 meter van hun af. Het was zóóó onwerkelijk. Het liefst wilde je, of misschien wil alleen ik dit haha, uit de jeep springen, die leeuw vol neerslaan en de zebra redden. happy end, iedereen leeft nog lang en gelukkig. Maar het is wel de natuur in zijn puurste vorm. En ook dat is iets prachtigs! 


mooi toch dit.. :) 

Ik heb zoveel geleerd bij de Masai stam. Ze leefden letterlijk in de poep, maar toch waren ze gelukkig.. iedereen was ook zo zorgzaam voor elkaar, echt mooi om te zien! 

HAHA, kijk mij bleekscheet zijn.




We staan hier boven een krokodillen moeras, scaryyy.. 

Zonsondergangen in Nederland zijn niks, helemaal niks, in vergeleken met dit. 


& wisten jullie dat zebra-baby's bruin zijn, ik niet haha. 






Lekker chronologisch lopen de foto's ook, maar deze is genomen in de zelfde zee als de eerste foto! 
Mijn broertje & ik, ik lees volgens mij de Girlz en Bas de donald duck. Ook echt het eerste wat je doet onder een safari trip haha.. 

Dit waren ze dan, even een snel kijk in alle triljoenen foto's die we deze reis gemaakt hebben. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te zien en nu met z'n alleen het vliegtuig pakken en naar Kenia vliegen.. :) 

 x Iris!








Geen opmerkingen:

Een reactie posten