12/02/2015

Review - Natural Bronzer, Perfect Match foundation & Hema Contour blusher brush



2 dingen waarvan ik het erg moeilijk vond om de juiste te vinden, maar eindelijk voor jullie kan reviewen vandaag & een nieuwe kwast van budget merk Hema! Ik bespreek ze allemaal apart en maak er uiteindelijk een simpele look mee, mijn nieuwe everyday look denk ik. Willen jullie weten wat ik van de Natural Bronzer , de Perfect Match foundation van Rimmel en de contour blusher kwast van de hema vind? klik dan op read more.




Bronzer, het heeft ongeveer een jaar geduurd waarin ik om de maand riep dat ik een bronzer nodig had in mijn leven en ging kopen, voor ik er uiteindelijk ook werkelijk een gekocht heb. 

Bronzer, je kan er zo veel goede dingen mee doen, maar het kan ook zo, zo fout gaan he. Ik ben vrij licht kwa huid en bronzer is al snel oranje, dat moeten we niet hebben! Ook moest mijn 'perfecte' bronzer geen shimmetjes bevatten, want om de een of andere reden gaan shimmetjes altijd overal op mijn hoofd zitten behalve waar ik ze wil hebben. 

Toen Rimmel 1+1 gratis was en ik voor de perfect match foundation ging moest ik nog een product uitzoeken. (Moest haha alsof het een straf is, maar goed.) Ik koos dus voor mijn eerste, echte bronzer (emotioneel momentje pfoe). 

Volgens Rimmel is de Bronzer watervast. Dit klopt zover ik ontdekt heb. Zodra ik de douche uit stap en mijn gezicht reinig met een wattenschijfje komt er bronzer van mijn huid af, goed teken dus!

De Kwast van de Hema is naar mijn menig gewoon dat, wat je van een contour blusher kwast kan verwachten. Hij is beetje schuinig afgesneden en de haartjes staan lekker dicht en vol op elkaar. Hij neemt prima product op en ik vind de wit stengel (?) en de zwarte uiteinden van de haartjes erg leuk! 



oeeeh, foundation. Nog zo'n kwetsbaar onderwerp. Ik droeg 1 keer eerder foundation in mijn hele leven. Ik natuurlijk helemaal blij, want ik droeg foundation en voelde me echt een grote meid. Toen zeiden de ''populaire'' meisjes opeens  '' wowww, jij bent opeens bruin!! '' en toen voelde ik me zo bescheten dat ik het nooit meer heb durven kopen hahaha. 

Ook kreeg ik er opeens puistjes van de dag erna, nog een reden om het nooit meer op te dragen. Maar ik wilde toch al een tijdje weer eens foundation gaan proberen, ik vind het er zo mooi uitzien bij de meeste! Gioia vertelde mij over de perfect match foundation van Rimmel. En als Gioia iets zegt, moet je er gewoon altijd naar luisteren want het klopt gewoon haha. 

Dit zegt Rimmel over hun nieuwe Foundation 

“Wil je je leven verbeteren en nooit meer de ergste misdaad in make-up begaan? Wie heeft zich er niet ooit schuldig gemaakt: de verkeerde kleur foundation gebruiken. Dankzij Rimmel’s nieuwe Match Perfection draag je nooit meer de verkeerde kleur. De foundation, een perfecte match die je een gave, stralende huid bezorgt. Je wordt nooit meer betrapt, want Match Perfection Foundation valt niet op, in geen enkel licht! In de badkamer, op kantoor, buiten op straat en zelfs niet in de kroeg: niemand die het ziet! Hij voelt super comfortabel en met SPF 18 blijft je schoonheid ook voor later beschermd.” 

We'll see :) 

The loook

Hier is mijn naakte, kale zelf. Het valt nu opzicht wel mee maar ik heb normaal, vooral in de zomer maanden, echt veel sproetjes op mijn hoofd. Daarom hoeft mijn foundation ook niet 100 % dekkend te zijn. Ik vind het namelijk niet erg mooi als mijn sproetjes maar voor de helft bedekt worden en zo'n grijzige kleur krijgen, zovan jongens laten we vandaag even doen alsof jullie er niet zijn. Verder heb ik ook bijna geen last van puistjes (nu toevallig een joekel recht op mijn kin) dus daarvoor hoeft mijn foundation ook niet geheel dekkend te zijn, en er bestaat altijd nog concealer! 

Waarvoor wil je dan foundation gaan dragen, vraag je je dan af. Maar dat is omdat ik het effect van foundation wel altijd mooi vind. Alles wordt net even wat egaler en verzorger naar mijn mening. 

( let even niet op m'n haar, ik kwam onder de douche uit en kon mijn borstel niet vinden haha..)


Dit is hoeveel foundation er uit een pompje komt. Zoals je ziet is de foundation vrij vloeibaar want zodra ik mijn hand horizontaal houdt, begint het uit te vloeien. 

Ik begin het aanbrengen met mijn foundation kwast, hiermee smeer ik het onder mijn ogen en tegen mijn neusvleugels aan. Hierna pak ik een sponsje en begin dit uit te blenden. Zodra dit een beetje uitgeblend is, neem ik nieuw product op het sponsje en begin ik aan de rest van mijn gezicht. Met 1 a 2 pompjes kun je je hele gezicht doen, naar mijn mening is dat vrij zuinig!


Nou, het zit erop. Zoals je ziet is het de perfecte kleur voor mijn hoofd en de dekking is ook prima. Mijn sproetjes worden niet grijzig en ze zijn nog steeds een beetje zichtbaar. Het wondje op mijn kin is nog zichtbaar omdat ik hier vrij weinig foundation overheen gedaan heb (dan gaat het zo in de korstjes zitten en dat vind ik er vies uit zien.) De foundation blend super fijn uit en streept zelfs met een kwast niet. 

Het lijkt wel alsof hij zich na een tijdje aan past aan je huidskleur. Na een tijdje is hij namelijk minder zichtbaar naar mijn mening. 


Even een close-up van m'n wang. Niet dat je het nu helemaal goed kan zien, maar het is al beter dan op de vorige foto. Wat ik wilde laten zien is hoe goed 'verstopt' deze foundation zit. Kijk vooral bij mijn neusvleugels en onder mijn ogen. Je ziet bijna niet dat ik foundation draag en dat vind ik echt positief! Verder is hij super 'licht', ik heb niet dat vieze gevoel op mijn gezicht en het voelt vrij zacht aan. alsof mijn hoofd bepoederd is! De geur is trouwens ook lekker van de foundation, hij ruikt een beetje poederachtig en fris. 

Ook het feit dat ik bij die foundation wat ik ooit gebruik had puistjes kreeg, heb ik daar bij deze gelukkig geen last van. Aan de andere kant droogt het mijn huid ook niet uit, hier was ik wel bang voor omdat ik niet de meest gehydrateerde huid van mezelf heb. 

Trouwens, ik ben natuurlijk geen foundation expert en heb niet veel last van puistjes etc. Maar ik denk wanneer je op zoek bent naar een dekkende foundation die al je onzuiverheden verbergt, je nog even verder moet zoeken. Voor mijn hoofd is het perfect omdat ik juist een foundation zoek die niet 100% dekking geeft maar ik snap best als dat juist is wat je wel zoekt! 


Ik doe nog wat blush, highliter en natuurlijk bronzer op. Kleur mijn wenkbrauwen in en smeer wat lippenstift op en dan ben ik klaar om de deur uit te gaan!

De Bronzer vind ik echt enorm mooi! Hij is totaal niet oranje en blend goed in de huid. De pigmentatie is ook perfect, met twee vegen heb je genoeg bronzer op je wang zitten en het blijft echt de hele dag wel op zijn plek zitten. Ook de matte finish van de bronzer is een mega pluspunt! 

Ik ben trouwens echt super blij, ik bespaar me zo'n 20 minuten iedere ochtend. Ik hoef namelijk geen mascara meer aan te brengen voor dagen dat ik naar school ga of even de deur uit moet. Mijn wimpers zijn geverfd en ik vind het persoonlijk net dat beetje extra waardoor ik met zekerheid geen mascara meer op hoef naar school zonder de zwerver-look te rocken. 

Wel heb ik voor deze look wat wimper conditioner van Catrice aangebracht. Dat zorgt ervoor dat ze na het krullen mooi op hun plek blijven. De conditioner droogt namelijk iet wat hard op en dit zorgt er dan voor dat mijn wimpers op hun plek blijven zitten. Anders zijn het net kleine mensjes met hun eigen leven, dan gaan ze overal heen zitten, over elkaar hangen enzo.. niet fijn. De conditioner blijft wel mega goed zitten waardoor je dit best twee dagen achter elkaar kunt dragen zonder het te vernieuwen. 


Ik ben super blij met alle drie de producten! Ik kan bij geen enkel product iets negatiefs bedenken, De foundation heeft een pompje wat erg hygiënisch werkt, de kleur is mooi, de dekking is precies goed, hij voelt fijn aan op de huid en blijft de hele dag zitten waar hij moet zitten. De bronzer is niet oranje, niet te bruin, is waterproof, goed gepigmenteerd en blijft ook de hele dag mooi zitten. En als laatste de kwast, zoals ik al zei doet deze kwast precies wat je van een contour blusher kwast mag verwachten, maar dan voor een budget prijsje! 

  • De Perfect Match Foundation kost 12,99 en is verkrijgbaar bij o.a Kruidvat en Etos. Hij is verkrijgbaar in 5 kleuren. Ik draag de kleur 100 Ivory
  • De Natural Bronzer kost 8,99 en is ook verkrijgbaar bij o.a Kruidvat en Etos. Hij is verkrijgbaar in 4 kleuren en ik draag de kleur 022 Sun Bronze
  • De Hema Contour blusher kwast kost 4 en is verkrijgbaar bij de Hema.

Ik hoop dat jullie er iets aan hebben! 

x Iris 













Geen opmerkingen:

Een reactie posten